Prolazak u drugi krug takmičenja u okviru projekta "Izgradnja ključnih računarskih kompetencija - ka radnoj snazi budućnosti"

Nakon uspešno realizovanog prošlogodišnjeg STE(A)M izazova i ove godine pred srednjoškolscima je izazov čiji je cilj da podrži i nagradi najbolje ideje srednjoškolaca iz Srbije za rešavanje lokalnih problema uz primenu STE(A)M disciplina, digitalnih tehnologija i podataka. Veruje se da uz digitalne tehnologije (kao što su veštačka inteligencija, internet stvari (Internet of Things), blokčejn, robotika i druge), primenjene kroz STE(A)M discipline, može da se identifikuju i ponude različita inovativna rešenja. Izazov se realizuje u okviru projekta "Izgradnja ključnih računarskih kompetecija - ka radnoj snazi budućnosti", koji sprovodi Program ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u partnerstvu sa Ministarstvom prosvete i Fondacijom Petlja, uz podršku Vlade Republike Srbije.
Izazov je da se u lokalnoj sredini – školi, komšiluku, opštini ili gradu, prepozna neki lokalni problem i osmisli na koji način bi učenici mogli da ga reše zajedno sa svojim drugarima i drugaricama, tražeći odgovore u digitalnim tehnologijama i STE(A)M disciplinama. Izazov će biti sproveden u okviru četiri takmičarska kruga.
Učenici i nastavnici naše škole na ovom takmičenju učestvuju već drugu godinu, koliko i samo takmičenje traje. Ovogodišnji učesnici tima su učenici III-1 i III-3: Miljana Lazarević, Miljana Žerađanin, Miljana Ćilerdžić, Nikola Jevtić i Filip Đošović. Nastavnice koje učestvuju u organizaciji, realizaciji i sprovođenju ovog projekta su nastavnice prirodne grupe predmeta: nastavnica hemije Biljana Marković Gočanin, nastavnice biologije Gorica Končar i Nataša Perović Dimitrijević, nastavnica fizike Jasmina Biserčić i nastavnica geografije Biljana Rsovac. Projekat se bavi nedostatkom uređenih staza za pešake i bicikliste u našem mestu, odnosi se na korišćenje prirodnih resursa, potpomaže boljoj i interesantnijoj turističkoj ponudi, poboljšava kvalitet života, a namenjen je građanima, turistima, celokupnoj lokalnoj zajednici. Treba napomenuti da je ovo inovativno rešenje, brzo i lako nam daje mogućnost uživanja u prirodi i otvara novi pogled na samo mesto, zahvaljujući kretanjem pešačkim i biciklističkim stazama uz pomoć googl mapa, aplikacija, kodova, MPC tagova.

Koja je vaša/naša reč godine?

Da li provodite sate besumučno listajući sadržaj na Instagramu i TikToku? Ako je tako, možda patite od truljenja mozga (brain rot), što je reč, odnosno, izraz godine po izboru Oksfordskog rečnika. To je izraz koji predstavlja zabrinutost u vezi za uticajem prekomerne upotrebe nekvalitetnog onlajn sadržaja, naročito na društvenim mrežama. Učestalost upotrebe reči porasla je za 230 odsto od 2023. do 2024. godine.
Truljenje mozga je nadmašilo pet drugih reči koje su ušle u uži izbor, kao što su umerenost/skromnost, romantika i dinamičko određivanje cena.
Truljenje mozga definiše se kao propadanje mentalnog ili intelektualnog stanja ljudi, posebno zbog prekomerne upotrebe trivijalnog ili nezahtevnog sadržaja. Prvo korišćenje izraza truljenje mozga potiče mnogo pre nastanka interneta - zapisano je 1854. godine u knjizi Volden (Walden) Henrija Dejvida Toroa. On kritikuje tendenciju društva da potcenjuje složene ideje i da je to deo opšteg pada mentalnog i intelektualnog napora. Reč je prvobitno stekla popularnost na društvenim mrežama među generacijom Z i Alfa, ali sada se koristi kako bi opisala nekvalitetan i bezvredan sadržaj na društvenim mrežama.
Pobednička reč prošle godine 'riz' bila je zanimljiv primer kao se jezik sve više formira, oblikuje i deli unutar zajednica.
U želji da odgonetnu da li mladi znaju pojam izabrane reči godine, reporteri RTV Vrnjačka Banja su napravili prilog u kome su pitali učenike naše škole o značenju reči brain rot , kao i koja je njihova reč godine, te poslušajte šta oni imaju na to da kažu:



 

Obeležen Svetski dan volontera

U svečanoj sali Skupštine opštine Vrnjačka Banja, 5. decembra, upriličen je susret sa čelnicima Opštine Vrnjačka Banja, predstavnicima Crvenog krsta Vrnjačka Banja, kao i volonterima Crvenog krsta, povodom obeležavanja Svetskog dana volontera.
Program Ujedinjenih nacija za volontere osmišljen je 5. decembra 1970. godine. Od tada se ovaj datum obeležava kao Svetski dan volontera, ljudi dobre volje koji ulažu vreme i trud, bez materijalne naknade, kako bi pomogli drugima. "Osnažimo humanost" moto je ovogodišnje kampanje. Volontiranje pruža ličnu satisfakciju, pokazatelj je visoke svesti o važnosti i potrebi da se pomogne ljudima u nevolji, kao i prilika za stvaranje novih kontakata, ali i za učenje i sticanje novih veština.
Na svečanosti je govorila i nastavnica biologije u Gimnaziji, Gorica Končar, zadužena za organizaciju i realizaciju volontiranja naših učenika u akcijama Crvenog krsta. Podršku su joj pružili oni koji su se svih prethodnih meseci već dokazali i pokazali na delu - učenici naše škole, volonteri Crvenog krsta.

Predstavljanje plana i programa Agronomskog fakulteta u Čačku našim maturantima

U svečanoj sali Gimnazije u četvrtak, 5. decembra, maturantima naše škole su se predstavili predstavnici Agronomskog fakulteta u Čačku.

Sve o smerovima, načinu i planu studiranja, mogućnostima za dalji napredak u karijeri, kao i šta dobijaju nakon završenih studija, maturanti su mogli da čuju iz prve ruke od predstavnica Agronomskog fakulteta.

Finansijska pismenost, prva radionica

U sredu, 4. decembra, u toku petog i šestog časa učenici II1 i II2 prošli su prvu radionicu projekta Finansijska pismenost. U Mejkers-labu učenici su naučili šta je to kućni budžet, ali su se bavili i planiranjem kućnog budžeta jedne porodice. Upoznali su se i sa osnovnim pojmovima vezanim za račune u banci, novac, štednju, potrošnju... Predviđeno je da učenici prođu još dve radionice, nakon čega će primiti sertifikate.

Radionica je organizovana i realizovana u okviru Obogaćenog jednosmenskog rada, modul Psihologija preduzetništva.

Završena prva razmena u okviru projekta Superškole

Zahvaljujući projektu Superškole, deca se uče toleranciji, miru, empatiji, razumevanju i poštovanju različitosti. Ovaj projekat do sada je iznedrio mnoga prijateljstva, za ceo život. 
Jedan je od načina na koji učenici mogu bolje upoznati i razumeti vršnjake iz zemalja regiona, program školske razmene na Zapadnom Balkanu koji ima cilj da podrži procese izgradnje mira, pomirenja, interkulturalnog učenja i dijaloga između škola, učenika i njihovih zajednica.
Sedam dana druženja, pet intenzivno radnih dana, 28 učenika, 4 nastavnika, 2 škole iz 2 različite države, bezbroj uspomena, neka nove drugarstva i simpatije, priče koje ruše granice i osmesi koji spajaju dečija srca - rezime su upravo završene prve razmene učenika i nastavnika JU Medicinska škola iz Zenice i Gimnazije iz Vrnjačke Banje. Od 24. novembra do 30. novembra učenici i nastavnici naše škole su se potrudili da budu dobri domačini, da goste upoznaju sa kulturno-istorijskom baštinom našeg mesta i okoline. 
Protokol o daljoj saradnji koji su potpisale direktorke škola daje mogućnost nastavka saradnje u budućnosti i mimo projekta Superškole (RYCO).

Superškole – šta nam je doneo šesti dan druženja

Prepodnevne sate su učenici i nastavnici JU Medicinske škole i naše Gimnazije proveli na mestu koje je nekada davno kneginja Milica odabrala za svoju zadužbinu koja vekovima stoji tu i dočekuje posetioce da pored nje osete mir. Manastir Ljubostinja, smešten između dva brda, nadaleko je poznat po lepoti i arhitekturi koja retko koga ostavlja ravnodušnim. Kulturno nasleđe, istorijski aspekt i lične impresije su potvrdile opravdanost činjenice da je Ljubostinja okarakterisana kao Spomenik kulture od izuzetnog značaja. U povratku je stanica na kojoj su se zadržali bila grnčarska radionica u kojoj su videli svoje gotove radove od gline, sada ispečene i lakirane.
U popodnevnim časovima je bila evaluacija izvedenih aktivnosti realizovanih tokom prethodnih dana, izrada panoa sa fotografijama, izrada kalendara, a bilo je reči i o planovima za drugu razmenu kada se očekuje uzvratna poseta učenika naše škole učenicima u Zenici.  
Da ne bude da se sve svelo na svega dva viđenja i da se lepe stvari zaborave, a druženje koje je stvorilo spone među učenicima prekine, razgovor je tekao i u smeru realizacije mogućih aktivnosti u vremenskom periodu između dve razmene.
Veče je bilo rezervisano za oproštajnu žurku (“Muzika bez granica”) koju su otvorili članovi gimnazijskog hora uz pratnju članova školskog orkestra i članova plesne sekcije, a potom se nastavila kroz zajedničko druženje, uz muziku, smeh i pesmu – onako kako to mladima i priliči.

Superškole - šta nam je doneo četvrti "radni" dan

Poslednji dan koji je ove sedmice, prema najavama meterologa, donosio lepo vreme, iskoristili smo za posetu planini Goč. Temperatura prava planinska, sunce zubato, ali je volja presudila i osmatračnica/vidikovac Krst je osvojen. Gde je dobar pogled, prostranstvo i čist vazduh, dolazi i do realizacije najboljih ideja, te je tako snimljen kratak spot za TikTok u duhu Superškola. 
Prohladno vreme nije svima išlo na ruku, pa su odmor i obedovanje u "Avliji Erić" učinili da osmesi postanu širi, a priča neiscrpna. Popodne je realizovana radionica izrade zajedničkog amblema, po grupama, a veče je namenjeno, po običaju za sportske aktivnosti, ovoga puta za plivanje/kupanje u "Vrnjačkim termama" poklon lokalne samouprave u ime dobrodošlice.

Testiranje učenika za procenu znanja

Gimnazija u Vrnjačkoj Banji je ostvarila još jednu uspešnu saradnju sa Regionalnom agencijom za prostorni i ekonomski razvoj raškog i moravičkog okruga kroz testiranje učenika III-1 i III-3 odeljenja Gimnazije testovima procene znanja i sposobnosti u okviru tri oblasti u sredu, 27. novembra 2024. godine. Učenici su na svoje mejl adrese, nakon testiranja dobili rezultate, odnosno, svoja postignuća koja pokazuju razvijenost njihovih znanja i veština iz matematike, srpskog i engleskog jezika. Kroz procenu svojih testiranih sposobnosti učenici su dobili preporuku za pravac svoje dalje karijere. Ovu i slične aktivnosti Regionalna agencija sprovodi kroz projekat “Znanjem do posla”.  Testiranje je izvršio predstavnik Regionalne agencije za prostorni i ekonomski razvoj raškog i moravičkog okruga, Marko Gočanin. Aktivnost je realizovana u okviru aktivnosti obogaćenog jednosmenskog rada, kroz modul Psihologija preduzetništva.

Superškole - retrospektiva trećeg dana

U prijateljskoj, veseloj i nadasve, nadahnutoj atmosferi, protekao je i ovaj dan u okviru projekta Superškole. Prepodne je podrazumevalo posetu Specijalnoj bolnici "Merkur", a potom posetu Skupštini opštini Vrnjačka Banja, gde ih je primio i ugostio predsednik Opštine Boban Đurović, koji im je poželeo srdačnu dobrodošlicu i u ime Opštine im poklonio besplatnu vožnju panoramskim točkom i kupanje u "Vrnjačkim termama".
Popodne je provedeno u prostorijama škole, u prezentaciji aparature vezane za neuronauku "Kako radi vaš mozak", radionice o diskriminaciji, povodom čega je pročitan rad i pogledana prezentacija, a onda su učenici na kreativan način oslikavali majice sa logom superškole. Kraj radnog dana je prošao u sportskim aktivnostima, odbojka i stoni tenis.
Gostovanje učenika Medicinske škole iz Zenice propratili su i na svojim Internet portalima objavili, TelegrafTelevizija Jefimija Kruševac
 

Обавештења

Одабрани уџбеници 2024/2025.

 

Dokumenti:
pdf.png Одабрани уџбеници 24/25 HOT
Datum 28-06-2022 08:05:26 Veličina Dokumenta 1.31 MB Download 1.494 Download

Информатор о раду

Информатор о раду Гимназије можете преузети овде: 

Информатор о раду

 

Испитни рокови за ванредне ученике

ИСПИТНИ РОКОВИ ШКОЛСКE 2024/25. ГОДИНE

ОКТОБАРСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 30.09. - 04.10.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 14.10. - 18.10.
ДЕЦЕМБАРСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 02.12. - 06.12.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 16.12. - 20.12.
ФЕБРУАРСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 03.02. - 07.02.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 17.02. - 21.02.
АПРИЛСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 31.03. - 04.04.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 23.04. - 30.04.
МАЈСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 05.05. - 09.05.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 19.05. - 23.05.
АВГУСТОВСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 30.06. - 04.07.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 25.08. - 29.08.

Време реализације часова

 

претчас 07:10 - 07:55
1. час 08:00 - 08:45
2. час 08:50 - 09:35
велики одмор 09:35 - 09:50
3. час 09:55 - 10:40
4. час 10:45 - 11:30
5. час 11:35 - 12:20
6. час 12:25 - 13:10
7. час 13:15 - 14:00
8. час 14:05 - 14:50

 

 

Психолог

Термини за разговоре са ученицима који се обрате за савет су сваког четвртка у току  одмора. По потреби ће се заказивати и други термини.