Finale STEAM izazova u okviru projekta "Izgradnja ključnih računarskih kompetencija – ka radnoj snazi budućnosti”

U okviru projekta “Izgradnja ključnih računarskih kompetencija – ka radnoj snazi budućnosti”, koji sprovodi Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u partnerstvu sa Ministarstvom prosvete i Fondacijom Petlja, uz podršku Vlade Republike Srbije, osmišljen je #STEAMizazov čiji je cilj da podrži i nagradi najbolje ideje srednjoškolaca iz Srbije za rešavanje lokalnih problema uz primenu STE(A)M disciplina, digitalnih tehnologija i podataka.
Uz digitalne tehnologije kao što su veštačka inteligencija, internet stvari (Internet of Things), blokčejn, robotika i druge, primenjene kroz STE(A)M oblasti, mogu se identifikovati i ponuditi različita inovativna rešenja. Na STE(A)M izazov su mogli da se prijave školski timovi iz akreditovanih srednjih škola u Republici Srbiji, koje mogu činiti 2-5 učenika/učenice, predvođeni sa 1-2 nastavnika/nastavnice. Izazov je bio da se u lokalnoj sredini – školi, komšiluku, opštini ili gradu, ako se prepozna neki lokalni problem, razmisli na koji način bi se mogao rešiti, tražeći odgovore u digitalnim tehnologijama i STE(A)M oblastima. Izazov je sproveden u okviru dva takmičarska kruga. Nakon isteka roka za prijavu, komisija je odabrala 10 najboljih ideja koje su dobile ciljanu mentorsku podršku za realizaciju ideja u finalno rešenje. Podržani timovi koji su prošli u finale imali su priliku da predstave svoja rešenja. Školski timovi koje su komisije odabrale, u skladu sa kriterijumima javnog poziva, dobile su šestonedeljnu podršku za razradu projektnih ideja u finalna rešenja. Finalisti su svoja rešenja predstavili uživo pred komisijom, 27. marta u Beogradu, kroz kratke prezentacije (pitch), nakon čega je komisija odabrala tri pobednika.
Iako se petočlani tim naše škole "Zemljišni dijagnostičari" nije našao među tri pobednička tima, ipak je veoma veliki uspeh jer se našao među 10 najboljih od ukupno 35 prijavljenih timova. Tim naše škole je radio u okviru izbornog programa Obrazovanje za održivi razvoj i sačinjavali su ga učenici II-3: Miljana Lazarević, Lana Poljaković, Miljana Žerađanin, Marko Nikolau i Matija Topalović.
Predmetna nastavnica koja je bila zadužena za realizaciju ovog projekta je Jelena Čolić.