Interaktivna predstava “Zato što te se plašim”

Uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, a uz finansijsku pomoć i u organizaciji Opštine Vrnjačka Banja, učenici Gimnazije vrnjačka Banja su u petak 15. decembra, u Sali vrnjačkog bioskopa, pogledali interaktivnu predstavu „Zato što te se plašim“ na temu vršnjačkog nasilja.
Cilj ove interaktivne predstave jeste podizanje svesti kod dece o sve učestalijoj pojavi nasilja u adolescentskom dobu i otvoreno ukazivanje na posledice koje proizilaze iz nasilnih situacija. Radi se o jednom veoma kreativnom i zanimljivom projektu. Ideja je potekla od jedne dijalog liste mlade dramske spisateljice Dunje Petrović, na osnovu koje je pripremljena predstava.
Zbog fleksibilnosti u predstavi i nepredvidivih reakcija učenika, predstava je svaki put drugačija.
– empatija je, možda, najbolja odbrana od nasilja.  
Kroz predstavu "Zato što te se plašim", u kojoj glumi nasilnika, Ivan Jeftović (nasilnik) sa kolegama Dejanom Jajčaninom (žrtva nasilja) i Milenom Nikolić (devojka kojoj se sviđa nasilnik), pokušava da sa decom pokrene dijalog o vršnjačkom nasilju i ukaže na načine borbe sa njim.
Posle predstave je usledilo predavanje profesora dr Ratka Božovića, sociologa kulture ponašanja, o odgovorima na nasilje i nasilnost, a potom deo u kojem su učestvovali i učenici naše škole.
Nakon središnjeg dela, troje glumaca se vratilo na scenu i napravilo svojevrsni forum teatar, tražeći od gledalaca da, na izabranu scenu iz predstave, glumcima daju rediteljske instrukcije.
U zamenu za to, učenici su dobijali aplauz što je, jednako lajku na Fejsbuku u virtuelnom svetu.
U svaku školu danas mogu da se uvedu i policajci i obezbeđenje, detektori za metal, ali ako deca dolaze bez empatije, sa stereotipima, predrasudama, onda je sigurno da će biti nasilja. Najveći i najdublji problem vršnjačkog nasilja je, ipak, porodica koja je povezana sa društvom, ali osim toga i mediji koji dosta doprinose lošoj situaciji.
Ovaj tip predstava može mnogo da utiče na decu, jer na sceni vide uživo nasilje, posle toga im se tumači sve to, govori se o korenima i oblicima nasilja, te tako može da se napravi prevencija nasilja.
Prisutni učenici i nastavnici su bili očarani i glumačkim i interaktivnim pristupom, kao i mogućnošću da oni budu kreatori radnje, odmah tu, na licu mesta. Mali broj njih je bio u mogućnosti da se na ovakav način upusti u suštinu rešavanja problema, pa je opšti zaključak da bi ovakvih predstava i vidova edukacije valjalo biti što više, na obostrano zadovoljstvo i izvođača i publike.

Međunarodno takmičenje iz računarske i informatičke pismenosti Dabar 2017

Dabar je međunarodno takmičenje iz računarske i informatičke pismenosti za učenike osnovnih i srednjih škola. Njegov glavni cilj je povećanje interesovanje učenika za računarstvo i informatiku. Takmičenje je namenjeno učenicima zainteresovanim za različite oblasti računarstva i informatike. Na zanimljiv i interaktivan način kroz ovo takmičenje učenici se upoznaju sa oblastima računarstva i informatike.
Ove godine takmičenje se održalo u periodu od 21. novembra do 24. novembra, uz učešće učenika naše škole u kategorijama “Dabar” (učenici 1. i 2. razreda) i “Stariji dabar” (učenici 3. i 4. razreda).
Plasman na Državno prvenstvo je izvojevao učenik IV-3, Andreja Petronijević, u konkurenciji koja je brojala 3764 kandidata. Mentor je nastavnik računarstva i informatike Marina Čeperković.

U duhu francuskog jezika i francuske kulture

U petak, 1. decembra, sve je bilo u duhu francuske kulture i promovisanja francuskog jezika. Predstavnici Francuskog instituta, Julijet Tirlik, koordinator dvojezične nastave, sa saradnicima, posetila je OŠ “Popinski borci“, gde se realizovala radionica „Biraj francuski“ namenjena učenicima 4. razreda.
Istoga dana, ugostili smo i Florans Koc, atašea za saradnju za francuski jezik. Uz dogovore oko pripreme predstojeće Frankofonije u martu mesecu, bila je ovo i prilika da F. Koc razgovara sa direktorkom Gimnazije, Dojnom Stodić o mogućoj razmeni učenika, kao i projektima Francuskog instituta i Francuske ambasade o pripremi učenika za „Delf“.
U popodnevnim časovima, u restoranu Ugostiteljsko-turističke škole sa domom učenika „Istra“, održan je javni čas, u okviru koga su se predstavili i učenici naše škole prezentacijom o borbi protiv AIDS-a. Učestvovali su: Ljubica Đenadić, Nevena Aćimović, Marija Miljević, Vanja Bondžić, Tamara Tlačinac, Irena Živković i Mateja Milkić. Nastavnici francuskog jezika koji su ih pripremili su Slađana Opačić i Oliver Miljković.
U nastavku programa, nastavnici i učenici Ugostiteljsko-turističke škole su, akcentovanim i pristupačnim tonom, dočarali poslovni francuski jezik. Ogledni čas je realizovala Snežana Stevanović, pedagoški savetnik i nastavnik francuskog jezika u Ugostiteljsko-turističkoj školi sa domom učenika,

 

Tribina u Crvenom krstu Vrnjačka Banja

U prostorijama Crvenog krsta u Vrnjačkoj Banji 1. decembra održana je tribina posvećena Svetskom danu borbe protiv AIDS-a.
Na tribini su govorile Ivana Radivojević, nastavnik u Gimnaziji Vrnjačka Banja, kao i Sofija Aćimović i Višnja Milenković, učenice 4. razreda Gimnazije.
Ivana Radivojević je već šesnaest godina aktivista u borbi protiv ove opake bolesti i edukator komunikacije Crvenog krsta.
Na tribini su bili prisutni brojni učenici Gimnazije, njihovi nastavnici, kao i Slobodan Dišović, sekretar Crvenog krsta Vrnjačka Banja.

 

Učešće u projektu „Gledaj webinar – budi bezbedan“

Učenici naše škole su u ponedeljak 27. novembra i u četvrtak 30. novembra, učestvovali u realizaciji projekta Fondacije Tijana Jurić o edukaciji bezbednosti dece na internetu. Uzevši u obzir da je sve osmišljeno kao online projekat, realizacija istog je sprovedena u kabinetu informatike, a realizatori su nastavnici računarstva i informatike Marina Čeperković i Srđan Kušaković.
Reč je o projektu „Gledaj webinar – budi bezbedan“ koji se realizuje u saradnji sa Telenor fondacijom i koji istovremeno prati više od 150 škola, odnosno 7.500 učenika. Projekat je pokrenut nakon što se broj zahteva škola koje žele da se njihovi učenici edukuju o bezbednoj upotrebi interneta drastično povećao.
Webinari su namenjeni učenicima osnovnih škola i srednjih škola. Cilj realizacije projekta je prevencija nasilja kroz informisanje učenika, roditelja i nastavnika o opasnostima koje vrebaju u onlajn svetu, na ulici i u školi. Putem webinara, učenici prisustvuju predavanjima na nekoliko aktuelnih tema – zaštita privatnosti ili kako bezbedno koristiti internet, digitalno nasilje, ko su onlajn predatori i kako ih izbeći, vršnjačko nasilje na društvenim mrežama, pojam trgovine ljudima i uslovi u kojima žrtve žive, lažni oglasi i vrbovanje, prevencija trgovine ljudima, vrbovanje putem interneta.
Predavanja traju 45 minuta koliko i jedan školski čas, a učenici predavačima mogu da postavljaju pitanja i da odmah dobiju odgovore. Paralelno se sprovodi i kviz koji pokazuje u kojoj meri su učenici usvojili znanja.
Učenici iz škole sa najvećim procentom tačnih odgovora osvojiće nagradu u vidu internet kutka, bežičnog interneta za svoju školu i jednog laptop računara.
Navedena online predavanja se mogu pogledati na www.tijana.rs.

 

Javni čas „Medijska (ne)pismenost“

Tridesetog novembra 2017. godine, u gradskoj biblioteci „Dr Dušan Radić“ u Vrnjačkoj Banji, održan je javni čas na temu „Medijska (ne)pismenost“. Nosioci aktivnosti su bili učenici Gimnazije Vrnjačka Banja koji pohađaju časove građanskog vaspitanja, a uvodnu reč i celokupnu realizaciju aktivnosti, osmislila je i organizovala nastavnica psihologije i građanskog vaspitanja Svetlana Magdelinić.
U realizaciji javnog časa, korišćeni su materijali novinarke RTS2, Maje Divac, a bližu sliku o (ne)pismenosti u medijima u Srbiji približili su, Sofija kroz priču o cenzuri u medijima, Jana govoreći o manipulaciji u medijima, Nikola dočaravajući spinovanje u medijima, a celokupnu priču su zaokružile Tamara i Vanja kroz izvore informacija i analizu dnevnih novina u Srbiji.
Prisutni učenici, nastavnici i roditelji zaključili su da je ovaj oblik prezentacije medija otkrio neke nove strane novinarstva u Srbiji, te je interesantnim pristupom i neobičnom tematikom svima bio krajnje zanimljiv.
Veliku zahvalnost za angažovanje, aktivno učešće i podršku, svi akteri koji su učestvovali u realizaciji ove aktivnosti duguju direktoru biblioteke „Dr Dušan Radić“, Dejanu Lučiću.

 

III mesto na literarnom konkursu „Dosta su svetu jedne Šumarice“

U okviru umetničke manifestacije „Dosta su svetu jedne Šumarice“, koju organizuje Spomen-park „Kragujevački oktobar“ Kragujevac, održan je literarni konkurs za srednjoškolce pod nazivom „Ne smemo dozvoliti da nam se nasmeši lice zla“, pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i informisanosti Republike Srbije i grada Kragujevca.
Učenik I-3 odeljenja naše škole, Marko Saramandić, dobio je treću nagradu za literarni rad u kategoriji srednjih škola, od ukupno 814 literarnih radova iz 87 osnovnih i 38 srednjih škola sa teritorije Republike Srbije.
Mentor je nastavnik srpskog jezika i književnosti, Danijela Brđović, koja je ovom prilikom od organizatora dobila Zahvalnicu.

Šahovski turnir

Na inicijativu Učeničkog parlamenta Gimnazije Vrnjačka Banja, organizovan je šahovski turnir za učenike i nastavnike Gimnazije, u prostorijama škole, 18. novembra 2017. godine.
Konkurencija je bila jaka, borbe ravnopravne, a pobedu na turniru je osvojio učenik IV-2 Stefan Bežanović.

 

17. novembar - Međunarodni dan srednjoškolaca i studenata

Međunarodni dan srednjoškolaca i studenata obeležava se kao uspomena na praške studente i srednjoškolce, koji su zbog mirnog protesta protiv nacističke okupacije svoje zemlje, održanog 17. novembra 1939. godine streljani bez suđenja. Nacisti su više od 1200 studenata i srednjoškolaca zatvorili u koncentracione logore, a studentske domove i univerzitete su pretvorili u svoje kasarne.
Po završetku Drugog svetskog rata, studenti širom Evrope okupili su se u Londonu gde je 17. novembar proglašen za Međunarodni dan studenata.
U Srbiji i ostalim evropskim zemljama ovaj dan se obeležava već dugi niz godina kao Dan studenata i srednjoškolaca.
Dan studenata i srednjoškolaca povezan je s Evropskom deklaracijom o pravima srednjoškolaca, koju je donela Evropska unija srednjoškolaca – OBESSU, a koju je Unija srednjoškolaca Srbije prihvatila, nakon čega je širom Evrope pokrenuta kampanja pod nazivom “Light on the rights” kojim su promovisana Deklaracija i prava učenika.
Učenici naše škole ovoga dana, već par godina unazad, uzimaju dnevnike u ruke i realizuju časove, u dogovoru sa nastavnicima. Ovo je dobra prilika da se stekne uvid i u “drugu stranu priče”, a učenici najčešće imaju poteškoća sa time da upotpune vremenski raspon od 45 minuta koliko traje jedan školski čas.

 

Obeležen 16. novembar, Međunarodni dan tolerancije

Ne slažem se sa onim što misliš, ali ću do kraja braniti tvoje pravo da to kažeš“ (Volter)
Savremeno doba je doba kada je tolerantnost postala visoka društvena vrednost i neophodan imperativ uspešnog i zdravog razvoja, ne samo pojedinca, već i društva u celini. Biti tolerantan znači biti popustljiv, biti trpeljiv prema tuđim shvatanjima, iako se sa njima često ne slažemo. Prema definiciji UNESCO-a tolerancija je „poštovanje, prihvatanje i uvažavanje bogatstva različitosti u našim svetskim kulturama, naša forma izražavanja i način da budemo ljudi. Ona je zasnovana na znanju, otvorenosti, komunikaciji i slobodi mišljenja, savesti i uverenju. Tolerancija je harmonija u različitostima. To nije samo moralna dužnost, to je takođe politički i zakonit zahtev. Tolerancija, vrlina koja mir može učiniti mogućim, doprinosi menjanju kulture rata u kulturu mira“.

Međutim, u našem društvu su još uvek u velikoj meri raširene netolerancija, diskriminacija i predrasude prema svemu što je različito. Zato se u Srbiji, kao i širom sveta 16. novembra obeležava Međunarodni dan tolerancije koji je ustanovljen radi isticanja potrebe za tolerancijom u društvu i ukazivanja na negativne efekte netolerancije. Države članice UN su 16. novembra 1995. godine usvojile Deklaraciju o principima tolerancije u kojoj je istaknuto da tolerancija nije ni povlađivanje ni ravnodušnost, već je poštovanje širokog spektra kultura, oblika izražavanja i humanosti i predstavlja priznanje univerzalnih ljudskih prava i sloboda drugih.
Škola kao osnovna obrazovno-vaspitna ustanova ima ključnu ulogu u socijalizaciji mladih, njihovom psihofizičkom, kulturnom i socijalnom razvoju. Gimnazija Vrnjačka Banja posvećuje značajnu pažnju ovom problemu i kroz redovnu nastavu i razne vannastavne i vanškolske aktivnosti utiče na razvoj tolerancije kod svojih učenika. U toku školske godine učenici se uključuju u različite oblike radnji koje podstiču tolerantnost, druželjubivost, solidarnost i negovanje pravog prijateljstva.
Međunarodni dan tolerancije je i ove godine obeležen u našoj školi kroz različite aktivnosti učenika, u organizaciji nastavnika psihologije i građanskog vaspitanja, Svetlane Magdelinić. U holu na prvom spratu, tokom velikog odmora, realizovan je prigodan program u cilju isticanja svega onoga što tolerantnost nosi sa sobom.

 

 

Обавештења

Упис 2024/25.

Све информације о упису у Гимназију за школску 2024/2025. годину можете наћи oвдe.

 

Распоред полагања испита ванредних ученика

АПРИЛСКИ ИСПИТНИ РОК ШКОЛСКE 2023/24. ГОДИНE

ПИСМЕНИ ДЕО ИСПИТА:

УТОРАК 23.04.2024. ГОД                08:00-МАТЕМАТИКА

ЧЕТВРТАК 25.04.2024. ГОД             08:00-ФРАНЦУСКИ ЈЕЗИК

УСМЕНИ ДЕО ИСПИТА:

ПОНЕДЕЉАК 22.04.2024. ГОД                09:35-ФИЗИКА   

СРЕДА 24.04.2024. ГОД                 10:45-МАТЕМАТИКА

ПЕТАК 26.04.2024. ГОД                  10:00-ФРАНЦУСКИ ЈЕЗИК

Одабрани уџбеници 2023/2024.

 

Dokumenti:
pdf.png Одабрани уџбеници 23/24 HOT
Datum 28-06-2022 08:05:26 Veličina Dokumenta 1.31 MB Download 816 Download

Бесплатна припремна настава из математике за осмаке

 Реализација бесплатне припремне наставе из математике за осмаке је сваког уторка од 16.00 до 17.30 часова у просторијама Гимназије.

Информатор о раду

Информатор о раду Гимназије можете преузети овде: 

Информатор о раду

 

Испитни рокови за ванредне ученике

ИСПИТНИ РОКОВИ ШКОЛСКE 2023/24. ГОДИНE

ОКТОБАРСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 02.10. - 06.10.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 16.10. - 20.10.
ДЕЦЕМБАРСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 27.11. - 01.12.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 11.12. - 15.12.
ФЕБРУАРСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 05.02. - 09.02.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 19.02. - 23.02.
АПРИЛСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 01.04. - 05.04.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 22.04. - 26.04.
МАЈСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 07.05. - 10.05.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 20.05. - 24.05.
АВГУСТОВСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 01.07. - 05.07.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 21.08. - 30.08.

Време реализације часова

 

претчас 07:10 - 07:55
1. час 08:00 - 08:45
2. час 08:50 - 09:35
велики одмор 09:35 - 09:50
3. час 09:55 - 10:40
4. час 10:45 - 11:30
5. час 11:35 - 12:20
6. час 12:25 - 13:10
7. час 13:15 - 14:00
8. час 14:05 - 14:50

 

 

Психолог

Термини за разговоре са ученицима који се обрате за савет су сваког четвртка у току  одмора. По потреби ће се заказивати и други термини.