DELF (Diplôme d’études en langue française) i DALF (Diplôme approfondi en langue française) su zvanični ispiti Ministarstva prosvete Republike Francuske koji omogućavaju određivanje nivoa znanja francuskog jezika. Njihovo važenje je neograničeno.
Diplome DELF i DALF usklađene su sa nivoima zajedničkog evropskog okvira za žive jezike Saveta Evrope. Svaka diploma je nezavisna: kandidat može, bez polaganja pristupnih testova da se prijavi na ispit i stekne željenu diplomu, iako prethodno nije stekao diplomu nižeg nivoa. Svaka diploma vrednuje 4 jezičke sposobnosti: usmeno i pismeno razumevanje kao i usmeno i pismeno izražavanje. Kao i prethodnih godina, naša škola je i ove godine bila domaćin organizacije polaganja ispita Delf, u subotu 9. decembra 2023.
Ukupno 13 učenika naše škole je polagalo ispit za nivo znanja A1 i A2, a njima se pridružilo 5 učenika Kruševačke gimnazije koji su polagali za nivo B1. Četiri učenika OŠ "Dimitrije Tucović" iz Kraljeva je polagalo za nivo A1 i A2 i 6 učenika Kraljevačke gimnazije za nivoe A2 i B2, što je ukupno 28 raspoređenih učenika u našoj skoli. Ovaj ispit Delf scolaire omogućava učenicima da se pripremaju delom samostalno, delom organizovano sa svojim predmetnim nastavnicima.
Sticanjem diploma Delf, učenici stiču velike benefite tokom daljeg školovanja. Biće im omogućeno apliciranje za strane fakultete francuskog govornog područija, kao i dalje usavršavanje u učenju jezika. Koordinator ovog ispita je bila nastavnica francuskog jezika Slađana Opačić, zajedno sa nastavnikom francuskog jezika Oliverom Miljkovićem.
Zavidan broj učenika iz naše škole je pokazao da su gorepomenuti nastavnici francuskog jezika i ove godine spremili svoje učenike za ovaj ispit.
Međunarodni dan ljudskih prava se obeležava širom sveta kako bi se ukazalo na značaj poštovanja prava i dostojanstva svakog pojedinca. Pod sloganom „Za brži oporavak – Istupi za ljudska prava” (Recover Better – Stand Up for Human Rights), obeležavanje ovog datuma se vezuje za Ujedinjene nacije koje su 10. decembra 1948. godine usvojile Univerzalnu deklaraciju o ljudskim pravima, u kojoj je istaknuto da su ta prava univerzalna i da ne zavise od nacionalne, državne, ideološke, socijalne i kulturne pripadnosti. Tim dokumentom se štite građanske, političke, ekonomske, socijalne i kulturne slobode i prava čoveka - od prava na život i slobodu do prava na dostojanstvo, privatnost, socijalnu sigurnost i udruživanje.
Ljudska prava su osnovna prava koja ima svaka osoba, koja se stiču rođenjem, koja su neotuđiva i nedeljiva, svojstvena svim ljudima, bez obzira na državljanstvo, prebivalište, pol, nacionalno i etničko poreklo, boju kože, veru, jezik ili bilo koji drugi status.
U Republici Srbiji ljudska prava su zagarantovana Ustavom, opšteprihvaćenim pravilima međunarodnog prava, ratifikovanim međunarodnim ugovorima i zakonima. U svetu je proteklih 20 godina došlo do temeljnog napretka u unapređenju prava žena, razvoja međunarodnog prava za utvrđivanje odgovornosti za kršenje ljudskih prava, zaštiti i promociji prava marginalizovanih grupa i mnogo veće razumevanje univerzalnosti i nedeljivosti ljudskih prava. Povodom ovog Međunarodnog praznika koji ove godine pada u nedelju, učenici IV-3 su u okviru nastavnog predmeta sociologija u petak, 8. decembra obeležili ovaj važan dan. Napravljeni su prigodni panoi koji su izloženi u prizemlju škole, kao i propratni tekst koji su pročitale učenice IV-3 putem razglasa na 4. času. Nastavnica koja je realizovala ovu aktivnost je Jasna Vukmirović, nastavnica sociologije uz pomoć Jelene Miodragović, nastavnice izbornog programa religije i civilizacije.
U Centru za promociju nauke u Beogradu je 7. decembra realizovana interaktivna radionica o klimatskim promenama kojoj su prisustvovale nastavnice Gimnazije u Vrnjačkoj Banji: Jasmina Biserčić, nastavnica fizike i Biljana Rsovac, nastavnica geografije. Treba istaći da je Srbija među prvih 10 zemalja sveta koja je dostavila Nameravano nacionalno određene doprinose smanjenja emisija gasova sa efektom staklene bašte, a u borbi protiv klimatskih promena osnovan je Nacionalni savet za klimatske promene Vlade Srbije.
Na poziv Humanitarne organizacije “Srpska solidarnost”, uz podršku i saglasnost članova Učeničkog parlamenta Gimnazije u Vrnjačkoj Banji, organizovana je humanitarna akcija pod nazivom „Najslađi karavan“ s ciljem da obraduje mališane sa Kosova i Metohije prigodnim paketićima tokom Božićnih praznika. Akcija je sprovedena početkom decembra, a prikupljeni slatkiši i slaniši su poslati 8. decembra. Ova humanitarna akcija je realizovana s namerom širenja zajedništva i solidarnosti, naglašavajući važnost pružanja podrške onima kojima je to najpotrebnije, posebno tokom praznika.
Učenici, nastavnici i vannastavno osoblje Gimnazije u Vrnjačkoj Banji su se u velikom broju odazvali ovoj akciji i aktivno učestvovali u prikupljanju slatkiša i slaniša, doprinoseći ovoj inicijativi, što svakako istiiče njihovu humanitarnu stranu.
U prostorijama stare škole koja se nalazi kod Crkve Svetog Save u Gračacu, u četvrtak, 7. decembra, održana je 13. akcija dobrovoljnog davanja krvi, tokom koje je prikupljeno 37 jedinica.
U akciji su, kao volonterke Crvenog krsta, učestvovale učenice 2 razreda Gimnazije: Natalija Trifunović, Sanja Orlović i Miljana Lazarević.
U svečanoj sali naše škole, 6. decembra, održana je prezentacija Vazduhoplovne akademije namenjena učenicima IV razreda. Ova nacionalna vazduhoplovma škola u svom sastavu ima Srednju stručnu školu, Visoku školu strukovnih studija i Pilotsku akademiju. Tri predstavnice ove akademije su nadahnuto i interaktivno održale prigodno predavanje i pobrale sve simpatije prisutnih učenika. U srdačnom i neposrednom razgovoru koji je vođen između predstavnika akademije i predstavnika naše škole, istakao se lep oblik međusobne saradnje između ove dve obrazovne ustanove. Gošće su istakle imresioniranost školskim prostorom same Gimnazije, ukazale na korektnu i ugodnu saradnju, a potom su obišle i samu zgradu, te se najviše zadržale u Mejkers labu, gde su prisustvovale izradi kocke putem 3D štampača. Mogućnosti i upotrebljivost Mejkers laba su im dočarale i prezentovale nastavnice matematike, koje su u to vreme sa učenicima realizovale projekat 3D štampe.
Evropska komisija proglasila je 2023. i 2024. za „Evropske godine veština“, fokusirajući se se na podizanje kvaliteta stručnog obrazovanja kako bi pomogli mladim ljudima da se lakše snađu na novom tržištu rada. Jedna od ključnih promena jeste rastuća popularnost cirkularne ekonomije, koja zahteva veštine efikasnog i održivog korišćenja resursa. Tim povodom, EU PRO Plus je otvorio kalendarski nagradni likovni konkurs za učenike i učenice srednjih škola i gimnazija iz 99 gradova i opština u regionima Šumadije i zapadne i južne i istočne Srbije na temu „Stvaramo zeleniju budućnost”. Ovim konkursom Delegacija Evropske unije u saradnji sa Ministarstvom za evropske integracije nastavlja više od decenije dugu tradiciju i nagrađuje talentovane đake i podstiče ih da budu aktivni članovi zajednica u kojima žive. Ovogodišnja tema treba da podstakne mlade da svoju kreativnost usmere ka oblikovanju zelenije budućnosti za sve. Kroz likovni izraz oni treba da predstave svoje veštine i buduća zanimanja u oblasti cirkularne ekonomije odnosno da prikažu kojim aktivnostima i inovativnim rešenjima mogu sami da doprinesu održivoj budućnosti i cirkularnosti u svojim zajednicama. Konkursom se želi podsetiti mlade da su baš oni nosioci pozitivnih promena u budućnosti te da na radovima predstave aktivnosti koje će doprineti smanjenju otpada, reciklaži, ponovnoj upotrebi starih stvari, ali i menjaju društvenih navika u cilju zaštite životne sredine i održivosti. Đaci su, kao i šira javnost, za najbolje radove mogli da glasaju onlajn, na internet stranici programa EU PRO Plus, i tako odaberu 12 radova iz uže konkurencije od 20 radova, koje prethodno odabere interni žiri. Onlajn glasanje se otvara nakon zatvaranja konkursa i traje pet dana. Glas publike će biti peti član žirija koji će izabrati 12 najboljih radova koji će se potom naći na stranicama kalendara EU PRO Plus programa za 2024. godinu. Za autore i autorke 12 pobedničkih radova pripremljene su vredne nagrade, laptop i tablet računari i mobilni telefoni, dok će škola koja bude najbolja u organizaciji internog školskog takmičenja, tokom koga će se izabrati radovi za učešće na konkursu, biti nagrađena laptopom i projektorom.
Rad učenice IV razreda naše škole, Stefane Glumac se našao među 12 odabranih radova za kalendar EU PRO PLUS za 2024. godinu. Mentor je nastavnica likovne kulture Biljana Marković Kraguljac.
Nastavljena saradnja sa Regionalnom agencijom za prostorni i ekonomski razvoj Raškog i Moravičkog okruga (RRA) u okviru projekta "Znanjem do posla" na komponenti koja se tiče karijernog vođenja i savetovanja. RRA je lokalni partner na Programu koji je partnerski projekat dve vlade – Švajcarske i Srbije, osmišljen da stvori preduslove za brže zapošljavanje mladih. Usluge karijernog vođenja i savetovanja namenjene su mladima kako bi spoznali svoje sposobnosti i potencijale, bili karijerno informisani i doneli adekvatne odluke u domenu izbora zanimanja, obuka, obrazovanja, planiranja karijere i pripreme za tržište rada i povezivanja mladih i poslodavaca u cilju unapređenja zapošljivosti mladih. Predstavnica RRA, karijerni praktičar Mirjana Stamenković je 06.12.2023. na temu „Realni susreti sa zanimanjima“ učenike IV-1 upoznala sa zanimanjem stomatolog, a gost na predavanju je bila dr Ljiljana Veljković Stojanović koja je prisutnima prenela svoje iskustvo kako sa školovanja tako i iz privatne ordinacije koju dug niz godina uspešno vodi.